Α.Σ.Γ.Μ.Ε. ΥΠΟΜΝΗΜΑ προς Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ

Η ΑΣΓΜΕ εδώ και πάρα πολλά χρόνια μέσα από τα συνέδρια και τις αποφάσεις είχε αναδείξει το γεγονός ότι οι αλλαγές στην εκπαίδευση – που έχουν ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία – και η εφαρμογή τους στο νέο σχολείο, δεν είναι ούτε αποσπασματικές, ούτε στρεβλές.

Το νέο σχολείο δεν είναι το σχολείο της κρίσης, των μνημονίων και των “κατοχικών” κυβερνήσεων, όπως ήθελαν να μας πείσουν κάποιοι.

Το Νέο, αυτόνομο, αποκεντρωμένο, αυτό-αξιολογούμενο σχολείο, αυτό που παλιότερα λεγότανε ΑΝΟΙΧΤΟ, αποτελούσε και αποτελεί στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. και είναι αναπόσπαστο κομμάτι των γενικότερων αναδιαρθρώσεων (Ατζέντα Ευρώπη 2020), που με μεγαλύτερη ένταση βιώνουμε τα τελευταία χρόνια.

Η καπιταλιστική οικονομική κρίση και η επίθεση που έχουν εξαπολύσει όλες οι κυβερνήσεις στα λαϊκά νοικοκυριά έχουν οδηγήσει μεγάλο μέρος του λαού στην φτώχια και την εξαθλίωση. Κατακτήσεις δεκαετιών παίρνονται πίσω, καταργήθηκαν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, κόπηκαν μισθοί, επιδόματα, συντάξεις, η δουλειά με δικαιώματα έχει αντικατασταθεί από 5μηνα, η επίσημη ανεργία να βρίσκεται στο 26% – στους νέους στο 60% – η πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών να μην μπορεί να καλύψει βασικές δαπάνες για κατοικία, υγεία, παιδεία, διατροφή, θέρμανση, πληρωμή λογαριασμών ΔΕΗ-ΟΤΕ κλπ.

Ο υποσιτισμός των παιδιών σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο! Όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα αντί να πάρουν συγκεκριμένα μέτρα για την σίτιση όλων των παιδιών μέσα στα σχολεία, μας πούλαγαν συμπάθεια και κατανόηση από την μία και από την άλλη άνοιξαν διάπλατα τις πόρτες των σχολείων σε ΜΚΟ, εταιρίες, φιλάνθρωπους ( τύπου Σόρος ) και άλλα μπουμπούκια να διαφημίζουν το ξεροκόμματο που δίνουν στα πεινασμένα παιδιά.

Τα δημόσια σχολεία λειτουργούν σε συνθήκες «ελεγχόμενης χρεοκοπίας». Oι δαπάνες από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία κάθε χρόνο μειώνονται παραπέρα. Ενώ, ένα κρίσιμο μέγεθός του διατίθεται για τη «δια βίου μάθηση».

Η δραματική περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση, με το πρόσχημα της κρίσης, γίνεται για να διευκολυνθεί το άνοιγμα των ασκών του αυτό-αξιολογούμενου, αυτοχρηματοδοτούμενου σχολείου. Δεν μας είναι ξένη ως τακτική. Χρόνια τώρα οι γονείς έβαζαν βαθιά το χέρι στην τσέπη για βιβλία, λειτουργικές ανάγκες κ.λπ

Είναι η ίδια λογική που εφαρμόζεται στα νοσοκομεία, στην πρόνοια, παντού. Αν δεν μπορείς να αυτο-χρηματοδοτηθείς, τότε να συρρικνωθείς. Η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι τώρα αυτές οι πολιτικές επισπεύδονται και γίνονται καθολικές. Αυτό περιγράφεται με σαφήνεια στο «νέο» σχολείο, στα αναμορφωμένα αναλυτικά πιλοτικά προγράμματα, στο νόμο για την αυτοαξιολόγηση και στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης

Από το νέο προϋπολογισμό προβλέπεται περαιτέρω μείωση των δαπανών για την παιδεία κατά 20%. Η πρώτη δόση του 2015 για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων ( 25.000.000 ευρώ) δεν αρκεί ούτε για τα βασικά.

Ακόμα και σήμερα, 3 μήνες πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν αρκετά κενά εκπαιδευτικών, δεν υπάρχουν χρήματα στις νέες αποκεντρωμένες σχολικές επιτροπές ούτε για τα στοιχειώδη, οι συγχωνεύσεις καταργήσεις και υποβαθμίσεις σχολείων και τμημάτων έχουν κάνει ασφυκτική την κατάσταση, η μεταφορά των μαθητών για ακόμα μια χρονιά βρίσκεται στον αέρα.

Τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που υπήρχαν το Σεπτέμβρη δεν έχουν καλυφθεί μέχρι σήμερα στην ολότητά τους. Ενώ όπου αυτά έχουν καλυφθεί, αυτό έγινε με μετακινήσεις δασκάλων από τα ολοήμερα – στα δημοτικά- ή με μετακινήσεις εκπαιδευτικών ειδικότητας από σχολείο σε σχολείο για να καλύψουν το ωράριό τους , ή με δεύτερη και τρίτη ανάθεση.

Οι προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών γίνονται στη βάση 1/10 και πάντα με το σταγονόμετρο, ενώ από την άλλη οι ελαστικές σχέσεις εργασίας ( αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, ΕΣΠΑ, εθελοντές κ.α.) με μισθούς πείνας χωρίς δικαιώματα έχουν πάρει καταιγιστική μορφή.

Στην κατεύθυνση αυτή τα τελευταία χρόνια, με πρόσχημα την κρίση οι προηγούμενες κυβερνήσεις προχώρησαν σε χιλιάδες καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολειών σε όλη την Ελλάδα, όπως επίσης και σε γιγάντωση τμημάτων με 27 και 30 μαθητές, μεγαλώνοντας έτσι την ψαλίδα των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση.

Η χρηματοδότηση για την κατασκευή νέων σχολείων, για τα αναγκαία έργα επισκευής και συντήρησης, μέχρι τώρα δεν κάλυπταν ούτε στο ελάχιστο τις πάγιες ανάγκες . Όλες οι κυβερνήσεις αντί να φτιάξουν σχολικά κτίρια δημόσια σύγχρονα, ασφαλή για τα παιδιά μας επιχειρούσαν να λύσουν το πρόβλημα με υποβαθμίσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, βαφτίζοντας υπόγεια και πλατύσκαλα σε αίθουσες διδασκαλίας

Ένα μεγάλο μέρος των σχολείων, ( ιδιαιτέρα στα μεγάλα αστικά κέντρα ) λειτουργεί με αυθαίρετες, επικίνδυνες παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια, ενώ η διπλοβάρδια ταλαιπωρεί χιλιάδες γονείς και παιδιά.

Με την κατάργηση του ΟΣΚ πιο έντονα και πιο επιτακτικά θα προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση των σχολικών κτιρίων και η ανέγερση νέων σχολείων μέσω των ΣΔΙΤ. Οι τράπεζες και οι κατασκευαστικές θα χτίσουν σχολεία σε ήδη χαρακτηρισμένα και αγορασμένα από τον ΟΣΚ οικόπεδα, με υπερδιπλάσιο κόστος, τα οποία θα τα υπενοικιάζουν για 25 χρόνια στο κράτος.

Ο νόμος για το νέο λύκειο που ψηφίστηκε το Σεπτέμβρη 2013 και είναι αναπόσπαστο κομμάτι του νέου σχολείου , ήρθε να αυξήσει την αμορφωσιά, να μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής και πρακτικής γνώσης και να στρέψει την πλειοψηφία των παιδιών από τις λαϊκές οικογένειας στην πρόωρη κατάρτιση και την μαθητεία».

Ιδίως με τις πανελλαδικού χαρακτήρα προαγωγικές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις των ΓΕΛ – ΕΠΑΛ από τράπεζα θεμάτων, διαπιστώνουμε ότι:

– Δένει πλήρως το Λύκειο στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, το μετατρέπει σε εξεταστικό κέντρο.

– Έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και θα στρέφει την πλειοψηφία των μαθητών στην ψευτο-κατάρτιση (ΕΠΑΛ – ΣΕΚ) και τη απλήρωτη παιδική εργασία μέσω της μαθητείας .

– Είναι η χαρά των φροντιστηρίων που θα καθιερωθούν από όλο και πιο μικρή ηλικία.

Ειδικά για την τράπεζα θεμάτων.

Για μας η τράπεζα θεμάτων είναι ένα βασικό εργαλείο του νέου σχολείου και δεν είναι ξεκομμένη από το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών, την υποχρηματοδότηση, τις συγχωνεύσεις, την αντικατάσταση της βασικής γνώσεις με δεξιότητες, το ψηφιακό σχολείο, τα παλιά και νέα βιβλία, τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, την κτιριακή εγκατάλειψη, το αποκεντρωμένο αυτοαξιολογούμενο αυτόνομο σχολείο, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Ο νόμος για το νέο λύκειο και η τράπεζα θεμάτων, ούτε μπορεί να εξωραϊστεί, ούτε να γίνει πιο «δίκαιος», το κυρίαρχο αίτημα γονιών, μαθητών είναι η άμεση κατάργησή του.

Το Νηπιαγωγείο μπορεί να έγινε υποχρεωτικό αλλά συνεχίζει να μην είναι δημόσιο.

Οι υποδομές της προσχολικής αγωγής είναι οι χειρότερες σε σχέση με όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Νήπια στριμωγμένα σε ακατάλληλες αίθουσες, σε παλιά μισθωμένα κτίρια (το 75% των μισθωμένων κτιρίων είναι νηπιαγωγεία ), ακόμα και υπόγεια και αποθήκες, όπου οι γονείς χρυσοπληρώνουν από την πρώτη κιόλας μέρα τα εκπαιδευτικά υλικά. Τα μέχρι τώρα στοιχεία, μας δείχνουν πως το μεγαλύτερο μέρος των προνήπιων κάθε χρόνο μένουν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου , πως αυξήθηκαν οι εγγραφές στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς (κατά 77%

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η υποχρεωτικότητα που επιβάλει ο νόμος ακολουθεί την εντολή της Ε.Ε. για ένταξη και φοίτηση όλων των ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, με πρόσχημα την αποιδρυματοποίηση και την επιδίωξη για λιγότερο κρατικό κόστος, την παράδοση της ειδικής εκπαίδευσης στο βωμό του κέρδους , στους νόμους της αγοράς και της ιδιωτικοποίησης. Η πραγματικότητα μιλάει από μόνη της αν δούμε τι έγινε με την υποχρεωτικότητα στα νηπιαγωγεία.

Η υποχρεωτικότητα της ειδικής αγωγής αντί να οδηγήσει στην ίδρυση νέων ΣΜΕΑ σε όλη την Ελλάδα για να καλυφτούν όλες οι ανάγκες με μόνιμο προσωπικό και σύγχρονα κτίρια, αποτέλεσε το άλλοθι ( στα πλαίσια της ένταξης ) για το κλείσιμο ειδικών σχολείων, την υποβάθμιση δομών και την εξάπλωση του εργασιακού μεσαίωνα στο χώρο. Η πολιτική συρρίκνωσης των κοινωνικών δομών και της υποβάθμισης των ελάχιστων ΣΜΕΑ έχει οδηγήσει χιλιάδες μαθητές ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία με τραγικές συνέπειες για αυτά τα παιδιά, αφού τα περισσότερα σχολεία στερούνται βασικών υποδομών για την υποδοχή αυτών των μαθητών, ενώ το ειδικό εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό είναι πολυτέλεια στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Σήμερα τα περισσότερα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Από τα 200.000 παιδιά με αναπηρίες που με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς βρίσκονται σε ηλικία εκπαίδευσης, μόνο τα 15.500 φοιτούν σε ειδικά σχολεία και ειδικές τάξεις ( στοιχεία 2002).

Η τάση μείωσης, αντί για αύξηση, των μαθητών των ειδικών σχολείων είναι γενική και ενισχύεται από το ευρωπαϊκής πατέντας ιδεολόγημα περί «ένταξης» όλων ανεξαίρετα των ανάπηρων παιδιών στα γενικά σχολεία

Αν τα προβλήματα της γενικής εκπαίδευσης, του κοινού σχολείου είναι σοβαρά και πάμπολλα, στην Ειδική Αγωγή, στο ειδικό σχολείο εμφανίζονται σε μεγεθυντικό φακό.

Το νέο σχολείο που προώθησαν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις είναι το σχολείο των ταξικών φραγμών, της κατηγοριοποίησης των μαθητών ,της διαφοροποίησης των προγραμμάτων σπουδών, το σχολείο της αμορφωσιάς, το σχολείο των χορηγών επενδυτών, ανοιχτό στις ορέξεις της τοπικής κοινωνίας και των επιχειρήσεων. Είναι το αποκεντρωμένο σχολείο της αγοράς και των προγραμμάτων της Ε.Ε. που στοχεύει να «κάψει» τα μυαλά των παιδιών μας, για να διαμορφώσει «ελαστικές» συνειδήσεις και συμπεριφορές, για να ξεπεραστεί ανώδυνα η κρίση.

Η ΑΣΓΜΕ το ανώτερο συλλογικό όργανο των γονιών στη χώρα, δε δικαιούται να τρέφει αυταπάτες, ούτε να ξεχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με την τσέπη την κοινωνική ή φυλετική καταγωγή του γονιού, η πρόταση μας για το ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, για ένα σχολείο με ενιαία δομή, διοίκηση και ενιαίο πρόγραμμα για όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια, χωρίς επικαλύψεις και διαχωρισμούς, με παράλληλη κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και απαγόρευση οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον χώρο της παιδείας συναντά την αποδοχή των γονιών.

Η εξασφάλιση βασικής – γενικής εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά, μέσα από Ενιαίο, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο, με σκοπό την ολόπλευρη μόρφωση και καλλιέργεια της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αποτελεί ανάγκη της εποχής. Η όποια επαγγελματική εξειδίκευση να αποκτάται μετά το τέλος του ενιαίου 12χρονου σχολείου. Μέσα από δημόσιες ειδικές επαγγελματικές σχολές , που θα εξασφαλίζουν την υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους.

ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ:

  •  Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση όλων των σχολικών μονάδων. Διαγραφή όλων των χρεών των σχολικών επιτροπών προς τις ΔΕΚΟ. Κατάργηση του ΦΠΑ στις προμήθειες, αγορές και στις συναλλαγές των σχολικών επιτροπών και σχολείων. Δωρεάν ρεύμα και νερό στα σχολεία, άμεσα αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο για όλα τα σχολεία, τη στιγμή μάλιστα που έχουν αυτή τη δυνατότητα οι εφοπλιστές.

  • Μαζικούς διορισμούς. Την άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, με μαζικές προσλήψεις και μόνιμους διορισμούς, προκειμένου να μην ξεπερνούν τους 20 μαθητές ανά τμήμα. Άμεση επαναπρόσληψη όλων των σχολικών φυλάκων. Προσλήψεις μόνιμων καθαριστών-καθαριστριών για να εξασφαλιστεί η υγεία και η υγιεινή των σχολείων και να σταματήσουν να πληρώνουν για αυτούς οι γονείς. Δημιουργία κωδικού για τραπεζοκόμους.

  • Άμεση αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης στους μαθητές. Να εξασφαλιστεί κονδύλι για την παροχή ενός γεύματος με ευθύνη του κράτους χωρίς την εμπλοκή ΜΚΟ, ΚΟΙΝΣΕΠ και ιδιωτών σε όλους τους μαθητές, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές των Δήμων. Σχεδιασμός για δημιουργία νέων υποδομών ( τραπεζαρίες, μαγειρεία κ.α. ) σε όλη την χώρα και τη στελέχωση τους με μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Δωρεάν ιατρικοφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από φορέα ασφάλισης των γονιών. Να εξασφαλιστούν κινητές μονάδες υγείας, για τον εμβολιασμό όλων των μαθητών και τα πιστοποιητικά υγείας.

  • Να διασφαλιστεί άμεσα ή δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών προς και από τα σχολεία τους. Δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών- φοιτητών με τα ΜΜΜ. Δημιουργία Ενιαίου κρατικού φορέα για την μεταφορά.

  • Κεντρικός σχεδιασμός με ευθύνη του υπουργείου παιδείας για την ανέγερση νέων σύγχρονων σχολικών κτιρίων με την αξιοποίηση των χαρακτηρισμένων οικοπέδων και τον χαρακτηρισμό νέων. Επαναφορά του ΟΣΚ στην προ του ’98 πλαίσιο για να έχει την άμεση ευθύνη για τη μελέτη, το σχεδιασμό για την ανέγερση νέων σχολείων, αλλά και την επισκευή και συντήρηση των υπαρχόντων, παίρνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα της επιστήμης και της τεχνολογίας . Όχι στις ΣΔΙΤ και την ιδιωτικοποίηση των σχολικών κτιρίων. Αντισεισμικός έλεγχος όλων των κτιρίων, άμεση αντισεισμική θωράκιση όπου διαπιστωθεί πρόβλημα. Να δοθεί πιστοποιητικό ασφάλειας και καταλληλότητας σε όλα τα σχολειά.

  • Να σταματήσει ο σχεδιασμός για περεταίρω συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Άμεση επαναλειτουργία των κατηργημένων σχολικών μονάδων.

  • Να αποσυρθεί άμεσα όλοι οι αντιαναπηρικοί νόμοι για την ειδική αγωγή, που στέλνουν βίαια και μαζικά παιδιά με ειδικές ανάγκες στα σχολεία γενικής παιδείας. Ίδρυση νέων ειδικών σχολείων σε όλη τη χώρα για να βρουν το σχολείο που τους αξίζει να 200.000 παιδιά που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης.

  • Κατάργηση των νόμων για το νέο λύκειο και το νέο σχολείο. Κατάργηση της τράπεζας Θεμάτων. Οι εξετάσεις να γίνονται με ευθύνη του εκπαιδευτικού του κάθε σχολείου και πάνω στην ύλη που έχει επαρκώς διδαχθεί. Να καταργηθούν άμεσα όλοι οι νόμοι για την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση, αλλά και για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης και των σχολείων (Καλλικράτης).

  • Σχολείο ενιαίο, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά μέχρι την ενηλικίωσή τους, που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει. Υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια. Κανένα παιδί εκτός εκπαίδευσης. Κατάργηση της μαθητείας και απαγόρευση της παιδικής εργασίας. Υποχρεωτική 2χρονή προσχολική αγωγή. Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και προσλήψεις μόνιμων νηπιαγωγών που θα καλύπτουν τις ανάγκες.

  • Έξω οι εταιρείες και οι ιδιώτες χορηγοί από τα σχολεία. Καμιά παρέμβαση των ιδιωτών και των πολυεθνικών διαμόρφωση του ΑΠΣ είτε μέσω προγραμμάτων της Ε.Ε. είτε με οποιαδήποτε άλλη μορφή.

  • Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις και οι εκφοβισμοί μαθητών – εκπαιδευτικών – γονιών. Κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που ποινικοποιεί τους αγώνες μαθητών, γονιών εκπαιδευτικών. Να σταματήσουν άμεσα τα μαθητοδικεία και οι διώξεις κατά αγωνιζομένων μαθητών.

  • Κατάργηση του νόμου που υποχρεώνει τους συλλόγους γονέων να έχουν ΑΦΜ. Να αποσυρθούν όλα τα πρόστιμα της εφορίας προς τους Συλλόγους γονέων. Να γίνει νομοθετική ρύθμιση που θα εξαιρεί τους Συλλόγους Γονέων, που έχουν σαν μοναδικό έσοδο τις συνδρομές των μελών τους, από την υποχρεωτικότητα του ΑΦΜ και της υποβολής φορολογικής δήλωσης και να δοθεί η δυνατότητα κατάργησης του ΑΦΜ σε όσους συλλόγους το επιθυμούν.

Οι προτάσεις μας δεν έχουν δυσκολία κατανόησης. Είναι λύσεις για τα άμεσα φλέγοντα προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα το σχολείο, είναι λύσεις που επιβάλλει η κοινή λογική, και οι άμεσες ανάγκες των παιδιών.

Έχουμε ανάγκη ένα σχολείο Υποχρεωτικό 12χρονο γιατί τα τεχνολογικά άλματα είναι τέτοια και τόσα που δίνουν την δυνατότητα στην κοινωνία που το θέλει, να μορφώνει τους νέους ανθρώπους έως τα 18 τους χρόνια με βασικές επιστημονικές αλήθειες. Η παιδική εργασία είναι βαρβαρότητα.

Έχουμε ανάγκη ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που δεν θα κλείνει την πόρτα στο παιδί της λαϊκής οικογένειας, που δεν θα προσπερνά αδιάφορα στο όνομα του ρεαλισμού την κοινωνική ανισότητα των μαθητών του για να προχωρά τελικά, με όσους έχουν τη δυνατότητα από το κοινωνικό τους περιβάλλον. Η μόρφωση, δεν είναι θέμα ατομικών «ευκαιριών» είναι θέμα κοινωνικών δυνατοτήτων.

Έχουμε ανάγκη ένα σχολείο Ενιαίο Βασικό σχολείο, σαν προαπαιτούμενο για την παραπέρα εκπαίδευσης και επιλογής ζωής του νέου ανθρώπου.

Σήμερα ο κρίσιμος ρόλος της γνώσης στην παραγωγή, απαιτεί όλο και περισσότερο ανθρώπους ικανούς να βλέπουν όχι μόνο έναν κλάδο αλλά, το κοινωνικό σύστημα παραγωγής, όχι το δέντρο αλλά όλο το δάσος. Ανθρώπους δυνατούς, για να αντιμετωπίζουν όλα τα μελλοντικά προβλήματα στη ζωή τους, συνειδητούς συντελεστές της κοινωνικής εξέλιξης. Η μόρφωση δεν είναι αυτοσκοπός. Δε μαθαίνουμε για να μαθαίνουμε, αλλά για να βελτιώσουμε τη ζωή μας, να εργαστούμε μέσα στην κοινωνία και να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο. Το ενιαίο σχολείο δεν πρέπει να διαφοροποιείται σύμφωνα με τη μετέπειτα επαγγελματική προοπτική του μαθητή. Ούτε επαγγελματική επιλογή ούτε διαδικασία διαχωρισμού της εκπαίδευσης πρέπει να υπάρχει κατά τη διάρκεια της διαπαιδαγώγησης του νέου ανθρώπου, πριν την ενηλικίωσή του. Τα κύρια στοιχεία του γνωστικού περιεχομένου του σχολείου είναι:

α) Η σωστή και πλήρης γνώση της γλώσσας και των τρόπων και των μεθόδων της μαθηματικής σκέψης.

β) Η γνώση της φύσης και των φυσικών νομοτελειών.

γ) Η γνώση της κοινωνίας και του πολιτισμού, η γνώση δηλαδή της ιστορίας του ανθρώπου, μέσα από τα συγκεκριμένα φαινόμενα της κοινωνικής ζωής και την αναγωγή τους στους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης.

Έχουμε ανάγκη ένα σχολείο που θα διαδίδει τις αρχές και αξίες τις κοινωνικής προόδου. Θα διευκολύνει τα παιδιά και τους εφήβους να ζήσουν και ν’ απολαύσουν κατά τον καλύτερο τρόπο την ωραιότερη ίσως φάση της ζωής του ανθρώπου.

Αναπτύσσοντας τη συλλογικότητα και όχι τον ανταγωνισμό. Κανένας δεν περισσεύει. Η κοινωνική πρόοδος έχει ανάγκη την προσφορά του καθένα ανάλογα με τις ικανότητές του κι η εκπαίδευση πρέπει να έχει έργο της ν’ αναπτύξει στο έπακρο όλες αυτές τις ικανότητες. Ο ανταγωνισμός και το «περίσσευμα» ανθρώπων, η ανεργία είναι κοινωνική αιμορραγία, συνυφασμένη με το σύστημα.

Έχουμε ανάγκη ένα σχολείο σύγχρονων υποδομών που δεν θα συνθλίβει την νεανική δημιουργικότητα, θα έχει χώρους σίτισης και ξεκούρασης για όλα τα παιδιά. Χώρους μελέτης και διαβάσματος για όλα τα παιδιά, έτσι που τα μέσα και οι όροι διδασκαλίας να μην διαφοροποιούνται από το Πέραμα, στην Εκάλη.

Έχουμε ανάγκη ένα σχολείο μόνιμων εργασιακών σχέσεων και επάρκεια σε βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.

Έχουμε πολλές φορές μέχρι σήμερα αναλύσει τις ανάγκες και τα αιτήματά μας στο Υπουργείο Παιδείας, γραπτά και προφορικά. Επανερχόμαστε για άλλη μια φορά, έχοντας οδηγό τις αποφάσεις των συνεδρίων μας και τις επεξεργασίες που έχουμε για ένα σχολείο οπού πως όλα τα παιδιά θα μπορούν να μορφωθούν.

Advertisements
Published in: on 03/03/2015 at 13:05  Σχολιάστε  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://gonewn.wordpress.com/2015/03/03/%ce%b1-%cf%83-%ce%b3-%ce%bc-%ce%b5-%cf%85%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%cf%89%cf%84%ce%ae-%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s