ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ: Παλεύουμε για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών

Συντριπτικό χτύπημα στη μόρφωση των παιδιών του λαού μας αποτελούν τα σχέδια που παρουσίασε η κυβέρνηση για την αναμόρφωση του Λυκείου, από κοινού με το «Νέο Σχολείο», το νόμο 3848/10 και τα άλλα κυβερνητικά μέτρα (νέα διοικητική δομή, ολοήμερα, πρότυπα σχολεία κ.τ.λ.), σύμφωνα με την Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Σε ανακοίνωσή της για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το «νέο Λύκειο», η Γραμματεία επισημαίνει τις συνέπειες που αυτό θα έχει και συγκεκριμένα:

  • Οι μαθητές θα μαθαίνουν διαφορετικά πράγματα στο ένα σχολείο από το άλλο, αλλά και μέσα στο ίδιο το σχολείο. Σαν αποτέλεσμα, θα έχουμε τη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων ανάμεσα στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και σ’ αυτά των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων. Η παιδεία γίνεται πιο ταξική και ως προς το κόστος και ως προς το μορφωτικό περιεχόμενο.

  • Απαξιώνεται παραπέρα η γενική μόρφωση. Το Λύκειο χάνει παντελώς το μορφωτικό του χαρακτήρα αφού τα μαθήματα γενικής παιδείας θα είναι μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ η νέα δομή του σχολείου και το εξεταστικό σπρώχνουν τα παιδιά να προετοιμάζονται αποκλειστικά για τα μαθήματα των εξετάσεων και την πρόσβαση στα ΑΕΙ.

  • Θεριεύει η παραπαιδεία, η εμπορευματοποίηση της Παιδείας.

  • Ενισχύεται ο ρόλος του σχολείου ως ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους.

Ενάντια σε αυτή την προοπτική, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί «όλους τους εκπαιδευτικούς να απορρίψουν τις αντιδραστικές θεωρίες που στηρίζουν αυτή την πολιτική ότι υπάρχουν μαθητές που δεν παίρνουν τα γράμματα και γι’ αυτό πρέπει να αρκούνται μόνο στα στοιχειώδη. Καλεί τους μαθητές και τους γονείς να απορρίψουν το «Νέο Λύκειο» και να οργανώσουν την πάλη τους με κατεύθυνση το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Ακόμα επισημαίνει:

«Πλούτος και γνώση υπάρχουν για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει!

Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, υπάρχει πλούτος και γνώση ώστε η βασική εκπαίδευση να διευρυνθεί. Η εξασφάλιση βασικής-γενικής εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αποτελεί δυνατότητα και ανάγκη της εποχής.

Παλεύουμε για:

  • Κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου (Γενική-Επαγγελματική Εκπαίδευση) και κάθε διαφοροποίησης εντός του Λυκείου (κατευθύνσεις κτλ.) που αναπαράγει το διαχωρισμό διανοητικής και χειρωνακτικής εργασίας, αλλά και της διάσπασης σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο που εκφράζει ιστορικά ξεπερασμένα στάδια μόρφωσης του λαού μας.

  • Σχολείο κοινό για όλους τους νέους, με ενιαίο πρόγραμμα, σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και ενιαία-δωρεάν βιβλία. Σχολείο που θα ολοκληρώνει τη διαπαιδαγωγητική του εργασία χωρίς να χρειάζεται κανένα φροντιστήριο μέσα ή έξω από αυτό, γιατί θα παρέχει όλα τα εφόδια για το μέλλον, πρώτα-πρώτα με το να βοηθά το παιδί και τον έφηβο να καλύψουν τις ανάγκες τους, να ζήσουν τις χαρές της ηλικίας τους.

  • Ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία ώστε το σχολείο να δημιουργεί κριτήριο αλήθειας και επιστημονική αντίληψη για την πραγματικότητα, με νέα βιβλία, επικεντρωμένα στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, στις αρχές και στους νόμους που διέπουν τη φύση και την κοινωνία.

  • Καθιέρωση συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών, που μετά την ολοκλήρωση της δωδεκάχρονης εκπαίδευσης θα παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και επάρκεια για την πλήρη άσκηση επαγγέλματος, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή «κατάρτιση»».

Advertisements
Published in: on 13/04/2011 at 12:09  Σχολιάστε  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://gonewn.wordpress.com/2011/04/13/%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b7-%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%89/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s