Ήρθε η σειρά των εκπαιδευτικών

Η κυβέρνηση ξεκινά τις νέες αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία με πολυνομοσχέδιο για την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών

Πολυνομοσχέδιο, για την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, την «προετοιμασία» τους για το νέο σχολείο της αγοράς και τη μεγαλύτερη αποσύνδεση πτυχίου – επαγγέλματος, ανακοινώνει σήμερα το υπουργείο Παιδείας. Το πολυνομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο, στις 12 το μεσημέρι και, στη συνέχεια, θα κατατεθεί στη Βουλή. Σύμφωνα με ανεπίσημο έγγραφο του υπουργείου, το πολυνομοσχέδιο έχει τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και άλλες διατάξεις» και «συνιστά την πρώτη νομοθετική ρύθμιση που θεμελιώνει το νέο σχολείο».

Η κυβέρνηση στο σχέδιο για το «νέο» σχολείο, που είχε καταθέσει για «διαβούλευση», περιέγραφε ότι η πρόσληψη του εκπαιδευτικού θα γίνεται σε τοπικό επίπεδο. Πρόκειται για αλλαγή που έχει άμεση σχέση με το σχέδιο «Καλλικράτης», για τη νέα διοικητική δομή της χώρας, και συνδέεται με την εφαρμογή του σχολείου της «αγοράς». Τελικός στόχος είναι η χρηματοδότηση των σχολείων απ’ τους «τοπικούς φορείς» και τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων με διαφοροποιημένα προγράμματα.

Στο πολυνομοσχέδιο θεσμοθετούνται πολλές από τις αλλαγές που είχε περιγράψει η κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα και δίνουν το τελικό χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η ωρομισθία, πρακτικά, διευρύνεται και αποσυνδέεται ακόμα περισσότερο το πτυχίο απ’ το επάγγελμα, αφού μπαίνουν μια σειρά νέα εμπόδια στο δρόμο της μονιμοποίησης, με σκοπό την κατάργησή της.

Ο εκπαιδευτικός, αφού ολοκληρώνει τις σπουδές του, θα καλείται να αποκτήσει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Η νέα διαδρομή που μπορεί(!) να οδηγήσει στη μονιμοποίηση είναι η εξής: Πτυχίο – Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης – εξετάσεις στον ΑΣΕΠ – δύο χρόνια δοκιμασίας ως «δόκιμος εκπαιδευτικός»! Μετά απ’ όλα αυτά η μονιμοποίηση δεν είναι σίγουρη, αφού μετά ακολουθεί αξιολόγησή του, που ενδέχεται να καταλήξει και σε μετάταξή του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου. Να σημειώσουμε ότι η αξιολόγηση δε θα «περιορίζεται» στον εκπαιδευτικό, αλλά θα γίνεται και στο εκπαιδευτικό έργο και στη σχολική μονάδα με κριτήρια «αγοράς».

Advertisements
Published in: on 13/04/2010 at 10:56  Σχολιάστε  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://gonewn.wordpress.com/2010/04/13/%ce%ae%cf%81%ce%b8%ce%b5-%ce%b7-%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%ac-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8e%ce%bd/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s