Κλέβουν τη γνώση από τα παιδιά του λαού

Τα τελευταία χρόνια, η προσπάθεια του μεγάλου κεφαλαίου να παρέμβει στο μυαλό και στη συνείδηση της νεολαίας έγινε ακόμα πιο απροκάλυπτη, πιο ανοιχτά και αποφασιστικά μέσα στο σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό ήρθαν τα νέα βιβλία στο δημοτικό και το γυμνάσιο, συνοδευόμενα με νέες «παιδαγωγικές» καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και, βέβαια, από κοντά και διάφορα προγράμματα εκπονημένα από την ΕΕ ή και απευθείας από επιχειρήσεις.

Τα νέα βιβλία παραγγέλθηκαν και σχεδιάστηκαν επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και μπήκαν στα σχολεία επί κυβέρνησης ΝΔ. Τα νέα βιβλία προωθούν στην πραγματικότητα την αμορφωσιά, με το περιεχόμενο του σχολείου να μετατοπίζεται στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σε βάρος της πραγματικής γνώσης. Έτσι, π.χ., η διδασκαλία της γλώσσας γίνεται με συνταγές μαγειρικής, σύνταξη επιστολών και μικρές αγγελίες αντί για λογοτεχνικά κείμενα, υποβαθμίζοντας το ρόλο της γλώσσας ως εργαλείου σκέψης και περιορίζοντάς την στην επικοινωνιακή της χρήση. Το «κομπιουτεράκι» υποκαθιστά την καλλιέργεια μαθηματικής σκέψης, ενώ σε ό,τι αφορά στις φυσικές επιστήμες, στο όνομα του ο μαθητής να ανακαλύψει μόνος του τη γνώση, οδηγούν στην αντιεπιστημονικότητα και στη σύγχυση. Βλέπουμε την καταγωγή του ανθρώπου να ανάγεται στη μυθολογία, τις επαναστάσεις να αντιμετωπίζονται σαν αναστατώσεις, τις αιτίες των κοινωνικών φαινομένων να ανάγονται στο άτομο, να αποθεώνονται οι ιδέες της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας και ο ρόλος της ΕΕ.

Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ είναι συνυπεύθυνοι για τα χάλια της αμορφωσιάς. Μαζί υποστηρίζουν στην ΕΕ αυτή την πολιτική και εναλλάξ την υλοποιούν στη χώρα μας από τον κυβερνητικό θώκο. Είναι ακόμα χαρακτηριστικό ότι το ΠΑΣΟΚ υπερασπίστηκε με πάθος το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, όπως το υπερασπίστηκε όσο μπορούσε και η κυβέρνηση της ΝΔ, πριν αναγκαστεί να το αποσύρει.

Την ίδια στιγμή, μαζί διαφημίζουν «καινοτόμες» μεθόδους διδασκαλίας, μέσα και από τις οποίες οικοδομείται ένα σχολείο περισσότερο απροκάλυπτα ταξικό από ποτέ. Με εργαλεία την εισαγωγή της Ευέλικτης ζώνης (την οποία εισήγαγε το ΠΑΣΟΚ και ενίσχυσε η ΝΔ) και τη διαφοροποίηση μαθημάτων και προγραμμάτων προωθείται η κατηγοριοποίηση ανάλογα με το κοινωνικό υπόβαθρο των μαθητών και των σχολείων (το ΠΑΣΟΚ μιλά μάλιστα για διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος στην εκπαίδευση αρχικά κατά το 15%). Πρόσφατα, δε, στο στημένο «διάλογο» για την Παιδεία που συμμετέχουν και οι δύο, συμφώνησαν να εντείνουν τη διαφοροποίηση με μέτρα όπως, π.χ., το πολλαπλό βιβλίο, η «ζώνη πολιτισμού», κτλ.

Η απάντηση σε αυτό το ταξικό, φτωχό σχολείο βρίσκεται μακριά από την πολιτική των κομμάτων της πλουτοκρατίας και ο λαός καλείται να διεκδικήσει μια πραγματική Παιδεία που θα δημιουργεί ανθρώπους αφεντικά του εαυτού τους, ικανούς να παίρνουν στα χέρια τους τη μοίρα τους.

Advertisements
Published in: on 28/09/2009 at 01:11  Σχολιάστε  

The URI to TrackBack this entry is: https://gonewn.wordpress.com/2009/09/28/%ce%ba%ce%bb%ce%ad%ce%b2%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%b7-%ce%b3%ce%bd%cf%8e%cf%83%ce%b7-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ac-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%b1%ce%bf%cf%8d/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s