Γενική μόρφωση, δεξιότητες και «διάλογος» δεν πάνε μαζί

«Κατάργηση των επιστημονικών πεδίων στα σχολεία (…) τέρμα στην εξειδίκευση και τις κατευθύνσεις στα σχολεία, επιστροφή στη γενική μόρφωση η οποία θα παρέχεται ισότιμα σε όλους τους μαθητές. Αυτή είναι η φιλοσοφία στην οποία κινείται το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»… Με την παραπάνω άκρως παραπλανητική περιγραφή, η εφημερίδα «Το Βήμα» προσπαθεί να «αβαντάρει» το διάλογο για την Παιδεία. Τώρα, πώς γίνεται να είναι προσηλωμένο το Συμβούλιο στις κατευθύνσεις της ΕΕ και στις 8 δεξιότητες που αποδομούν και υποβαθμίζουν τη γνώση και την ίδια ώρα να έχει ως φιλοσοφία τη γενική παιδεία, μένει να το εξηγήσει η εφημερίδα. Επίσης, μένει να μας εξηγήσει πώς εννοούν ότι θα παρέχεται η γνώση ισότιμα σε όλους, με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που προωθείται για να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία ή και με τα πολλαπλά τεστ σε όλες τις τάξεις σε περιφερειακό – εθνικό επίπεδο (βλέπε αύξηση των ταξικών φίλτρων)…

Ας μην κουράζονται, όμως. Γενική μόρφωση και δεξιότητες δεν πάνε μαζί, όπως δεν πάει μαζί η ισότιμη μόρφωση με την κατηγοριοποίηση σε σχολεία της ελίτ και σχολεία της …πλέμπας.

Έτσι λοιπόν έχουμε «Κάθε υπουργός και ένα νέο πιο καλό εξεταστικό σύστημα».

«Κάθε συμβουλάτορας και μία νέα «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» σε βάρος κυριότερα των λαϊκών οικογενειών«.

Αυτή είναι η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ του ΠΑΣΟΚ και των προγόνων τους τα τελευταία 50 χρόνια στον χώρο της εκπαίδευσης. Παρά τις συνεχόμενες αλλαγές στο σύστημα της παιδείας το λύκειο είναι ένας χώρος «πελατών» για τα φροντιστήρια αυξανόμενος μάλιστα με τριψήφια ποσοστά και ένας απλός «προθάλαμος» των πανελλαδικών εξετάσεων. Εξακολουθεί να παραμένει ως εκπαίδευση προαιρετική, ακόμα και γι αυτούς τους λίγους που συνεχίζουν, αφού το 58% εγκαταλείπει στο Γυμνάσιο και πολλές φορές πριν από αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε 42 χρόνια, από το 1964 ως σήμερα, το εξεταστικό σύστημα έχει αλλάξει ΕΝΤΕΚΑ (11) φορές. Η καπιταλιστική ανάπτυξη χρειαζόταν εργάτες και οι διαταγές της προς τους «πρόθυμους» Πρωθυπουργούς και τους παρατρεχάμενούς τους, γίνονταν πιο επιτακτικές «σχολείο που θα αποτρέπει τα φτωχόπαιδα να σπουδάσουν και θα τα στέλνει στα νέα εργοστάσια» ήταν η εντολή. Έτσι κατά μέσον όρο, κάθε τέσσερα χρόνια έχουμε και μια νέα αλλαγή που ανατρέπει το πρόγραμμα των λαϊκών οικογενειών και αποπροσανατολίζει δεκάδες χιλιάδες νέα παιδιά που πετιόνται έξω από το Λύκειο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σήμερα για μια ακόμη φορά το «σύστημα» αλλάζει με τον περίφημο «διάλογο» του Υπουργείου. Για μια ακόμα φορά «άλλοι» αποφασίζουν για το μέλλον της νεολαίας σύμφωνα και τις επιθυμίες της ΕΕ.

Τώρα λοιπόν γίνετε ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη για 12χρονο δωρεάν σχολείο για όλους. Σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει τους μαθητές.

 

Οι Ένδεκα αλλαγές από το 1964

1964: Καθιερώνεται το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων από το υπουργείο Παιδείας. Ως τότε οι εξετάσεις γίνονταν από κάθε πανεπιστημιακή σχολή χωριστά.

1965-1966: Ακαδημαϊκό απολυτήριο. Οι υποψήφιοι εξετάζονταν σε περίπου 10 μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο με διαφορετικούς συντελεστές ανάλογα με τη σχολή. Ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης της B΄ και της Γ΄ Λυκείου ελαμβάνετο υπόψη.

1967-1979: Γενικές εισιτήριες εξετάσεις με κύκλους σχολών. Οι υποψήφιοι εξετάζονταν σε 4 ως 6 μαθήματα τον Σεπτέμβριο αφού ήδη είχαν πάρει απολυτήριο από τον Ιούνιο. Έπαιζε ρόλο και η γενική βαθμολογία του απολυτηρίου.

1980-1982: Πανελλαδικές εξετάσεις B΄ και Γ΄ Λυκείου. Τον Ιούνιο γίνονταν τόσο οι προαγωγικές όσο και οι απολυτήριες εξετάσεις.

1983-1987: Εφαρμόζεται το σύστημα των δεσμών, με μαθήματα ανάλογα με τη σχολή που ήθελε ο υποψήφιος, το οποίο στηριζόταν στην ταυτόχρονη διεξαγωγή των εξετάσεων τόσο για την απόκτηση του απολυτηρίου όσο και για την είσοδο στο πανεπιστήμιο.

1987-1997: Χωρίστηκαν οι απολυτήριες από τις εισιτήριες εξετάσεις μέσα στο ίδιο το σύστημα των δεσμών.

1998: Μεταρρύθμιση Αρσένη. Πανελλαδικές εξετάσεις σε 14 μαθήματα στη B΄ και στην Γ΄ Λυκείου.

2000: Μείωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε 9 από 14.

2001: Επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων.

2002: Καταργείται η προσαρμογή του προφορικού βαθμού στον γραπτό για τις διαδικασίες προαγωγής και απόλυσης, για να αποδεσμευθούν οι λειτουργίες του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

2005: Καταργούνται οι εξετάσεις στη B΄ Λυκείου και μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από 9 σε 6. Ταυτοχρόνως εισήχθη και το βαθμολογικό όριο του 10 (με άριστα το 20) στον βαθμό πρόσβασης για εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Advertisements
Published in: on 13/05/2009 at 16:46  Σχολιάστε  

The URI to TrackBack this entry is: https://gonewn.wordpress.com/2009/05/13/%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bc%cf%8c%cf%81%cf%86%cf%89%cf%83%ce%b7-%ce%b4%ce%b5%ce%be%ce%b9%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b9%ce%ac%ce%bb%ce%bf%ce%b3/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s