ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΟΑΕΔ

 

 

«Εργοστάσια» παραγωγής φτηνών εργατών

 

«Σκέφτηκες ποτέ να κάνεις την κλίση σου επάγγελμα; Στις ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ φροντίζουμε αποκλειστικά γι” αυτό. Εσύ απλώς μας λες τι σου αρέσει να κάνεις και εμείς σου προτείνουμε το επάγγελμα, που σου ταιριάζει να ακολουθήσεις».

Τα παραπάνω αποτελούν τον «κράχτη» για την προσέλκυση νέων μαθητών στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) Μαθητείας του ΟΑΕΔ, όπως καταγράφονται στην επίσημη ιστοσελίδα των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Είναι όμως τελικά έτσι; Είναι ένας κόσμος ρόδινος όπου τα παιδιά επιλέγουν τις ΕΠΑΣ μαθητείας για να κάνουν την κλίση τους επάγγελμα; `Η μήπως οι ΕΠΑΣ Μαθητείας είναι μια κάλπικη διέξοδος για παιδιά που πετιούνται έξω από το Λύκειο ή τελειώνουν μεν το σχολείο αλλά δεν περνούν στην ανώτατη εκπαίδευση και δε βλέπουν προοπτική; Γιατί βασικά απευθύνεται στα παιδιά εκείνα που δεν έχουν την πολυτέλεια ούτε σε ιδιωτικό ή δημόσιο ΙΕΚ να σπουδάσουν και μάλιστα είναι αναγκασμένα να δουλέψουν άμεσα για να σηκώσουν κάποια από τα οικονομικά βάρη της οικογένειας. Δηλαδή, στα παιδιά των εργατικών και λαϊκών οικογενειών, προκειμένου να τα ετοιμάσει από τώρα για το ρόλο τους, εκείνο της νέας βάρδιας της εργατικής τάξης που πρέπει να έχει κάποιες χρηστικές δεξιότητες, αλλά κυρίως να έχει σκυμμένο το κεφάλι.

Βασικό κριτήριο με το οποίο επιλέγονται οι ΕΠΑΣ Μαθητείας είναι ότι: Μαθαίνεις συγκεκριμένες δεξιότητες για ένα επάγγελμα και ταυτόχρονα κάνεις και την πρακτική σου από την οποία πληρώνεσαι το μισό (στο πρώτο εξάμηνο) μισθό του ανειδίκευτου εργάτη με μισό ένσημο. Ωστόσο, οι αυταπάτες δε θέλουν πολύ για να σπάσουν. Λίγο ότι διαπιστώνεις ότι τα μαθήματα είναι εκμάθηση τεχνικών δεξιοτήτων χωρίς κανενός είδους θεωρητικό υπόβαθρο… Λίγο ότι συχνά η πρακτική σου είναι μεν σε χώρο της ειδικότητάς σου, αλλά εσύ δεν απασχολείσαι στο αντικείμενό σου… Λίγο ότι με τις «ευλογίες» της σχολής λούζεσαι από πολύ νωρίς την υπερεκμετάλλευση… Λίγο ότι διαπιστώνεις ότι στην παραγωγή τα πράγματα δεν είναι ρόδινα γιατί κυριαρχεί το δίκιο του εργοδότη… Τελικά η απογοήτευση είναι μόνιμος συνοδός των μαθητών.

ceb5cf80ceb1cf83Τα παραπάνω καταγράφονται στις μαρτυρίες τεσσάρων μαθητριών σε ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, που όλες τους – όπως και οι συμμαθητές τους – προέρχονται από την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα. Στον «Ρ» μίλησαν οι μαθήτριες Κωνσταντίνα Πατρινού, 23 χρόνων που σπουδάζει γραφικές τέχνες στην ΕΠΑΣ Ηρακλείου, Αλεξάνδρα Παπαθανασίου, 18 χρόνων που σπουδάζει ζαχαροπλαστική – αρτοποιία στην ΕΠΑΣ Γαλατσίου, Μαρία Μπίρη, 19 χρόνων που σπουδάζει βοηθός γενικής νοσηλείας στην ΕΠΑΣ Ρέντη και Αυγή, 19 χρόνων που σπουδάζει τεχνίτης υποστήριξης συστημάτων Η/Υ στην ΕΠΑΣ Ρέντη.

 

 «Μαθητές» για τις ανάγκες του κεφαλαίου

 

Μισό μεροκάματο, μισό ένσημο, μισά δικαιώματα, μισή ζωή. 

Η «μαθητεία» είναι ένας όμορφος τρόπος για να πλασαριστεί η στυγνή εκμετάλλευση. Το φανταχτερό περιτύλιγμα των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ είναι ότι με το πέρας των δίχρονων σπουδών ο μαθητής έχει μια ειδικότητα και ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια των σπουδών κάνει πρακτική στο αντικείμενό του. Η δουλειά είναι θεωρητικά εξάωρη για τέσσερις μέρες τη βδομάδα και ο μισθός ξεκινάει από το 50% του μεροκάματου του ανειδίκευτου εργάτη και αυξάνεται σταδιακά, ενώ οι επιχειρήσεις ή οι δημόσιες υπηρεσίες που απασχολούν τους «μαθητευόμενους» επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ με έξι ευρώ «το κεφάλι» την ημέρα…

ceb5cf80ceb1cf831Παρ” όλες τις αναλύσεις επί αναλύσεων που ακολούθησαν το τραγικό περιστατικό στην ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ στο Ρέντη όπου μαθητής πυροβόλησε συμμαθητή του και αυτοκτόνησε, στο απυρόβλητο έμεινε το γεγονός ότι τα παιδιά που σπουδάζουν στις ΕΠΑΣ μαθητείας είναι παιδιά που δε βλέπουν άλλη διέξοδο, που είναι αναγκασμένα να δουλέψουν ακόμα και από τα 16 τους χρόνια, που εργάζονται χωρίς δικαιώματα και αποτελούν αντικείμενο στυγνής εκμετάλλευσης. Και φυσικά, στο απυρόβλητο έμενε και μένει το γεγονός ότι όλα αυτά τα προγράμματα, ακόμα και η ύπαρξη των ίδιων των ΕΠΑΣ Μαθητείας είναι ένας τρόπος, ώστε να αναγκάζονται τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να βγαίνουν νωρίς στην παραγωγή, χωρίς να έχουν τελειώσει το σχολείο, χωρίς δικαιώματα. Γιατί στις ΕΠΑΣ σπουδάζει η νέα βάρδια της εργατικής τάξης και από όλες τις μπάντες προσπαθούν να κρατήσουν το κεφάλι της σκυφτό.

Είναι λοιπόν μαθητές «ενός κατώτερου θεού», με την έννοια ότι από πολύ νωρίς βιώνουν στο πετσί τους τη βαρβαρότητα του καπιταλισμού και βλέπουν τα όνειρά τους για μια καλύτερη ζωή μέρα με τη μέρα να γκρεμίζονται. Άλλωστε, η επιλογή των ΕΠΑΣ Μαθητείας είναι λίγο ως πολύ αναγκαστική για πολλά παιδιά που δε βλέπουν άλλη διέξοδο. Είναι χαρακτηριστική η μαρτυρία της Κωνσταντίνας που σπουδάζει γραφικές τέχνες στην ΕΠΑΣ Μαθητείας στο Ηράκλειο, η οποία έδωσε πανελλαδικές και πέρασε σε ΤΕΙ της επαρχίας, αλλά για οικονομικούς λόγους μετά από ένα χρόνο αναγκάστηκε να παρατήσει τη σχολή και να γυρίσει στην Αθήνα για να δουλέψει…

 

Επίσημη προώθηση της ανήλικης εργασίας

 

Οι ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ απευθύνονται σε παιδιά 16 – 23 χρόνων και μέσα από τη «μαθητεία» στέλνονται για δουλειά παιδιά 16 – 17 χρόνων… Για να πάνε τα παιδιά αυτά για δουλειά υπογράφει και ο κηδεμόνας τους. Είναι στην ίδια τη φύση του διαχωρισμού της τεχνικοεπαγγελματικής από τη γενική εκπαίδευση η προώθηση της ανήλικης εργασίας, ακριβώς γιατί στον πυρήνα αυτού του διαχωρισμού βρίσκεται η επιδίωξη του κεφαλαίου να στείλει τα παιδιά της εργατικής τάξης από πολύ νωρίς και με συγκεκριμένες γνώσεις στην παραγωγή.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει η Κωνσταντίνα, «κάποιες ειδικότητες που είναι στο Εθνικό Τυπογραφείο, όπως των εκτυπωτών, είναι βαριές δουλειές. Δηλαδή ένα παιδί 16 – 17 χρόνων να κουβαλάει χαρτί και να είναι σε ανθυγιεινές συνθήκες… Δουλεύει σε τέτοιες συνθήκες φυσικά με μισό ένσημο».

 

ceb5cf80ceb1cf833«Πείτε ότι εμείς (σ.σ. απόφοιτοι Λυκείου και της ΕΠΑΣ Μαθητείας) θα έχουμε χαμηλή αυτοπεποίθηση και χαμηλότερες απαιτήσεις από τον αυριανό εργοδότη μας. Αυτοί που δεν έχουν τελειώσει καν το Λύκειο, ουσιαστικά θα πρέπει να αισθάνονται ότι τους κάνουν και χάρη που τους εκμεταλλεύονται», τονίζει η Αυγή…

«Σε επαγγέλματα που δε χρειάζονται ιδιαίτερη εκπαίδευση μέσα από σχολή, οι νέοι μαθητευόμενοι – εργαζόμενοι πρέπει να αμείβονται και να ασφαλίζονται με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις. Μετά το πέρας της μαθητείας, να προσλαμβάνονται σε δουλειές αντίστοιχες με την ειδικότητά τους», υπογραμμίζει το ΚΚΕ στην Απόφαση της Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης για τη Νεολαία και διεκδικεί Ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά.

 

«Μαθητευόμενος» για όλες τις δουλειές

 

Το γεγονός βέβαια ότι οι μαθητές κάνουν πρακτική και απασχολούνται σε υπηρεσίες και επιχειρήσεις που έχουν θέσεις εργασίας της ειδικότητάς τους, δε σημαίνει ότι εργάζονται πάνω στο αντικείμενό τους ή ότι μέσα από τη δουλειά μαθαίνουν την ειδικότητα. Όπως λέει η Κωνσταντίνα, «είμαι σε χώρο που έχει να κάνει με το αντικείμενό μου, αλλά πολύ λίγα πράγματα κάνω σε σχέση με την ειδικότητά μου. Ενώ σπουδάζω γραφικές τέχνες, στην πρακτική κυρίως διεκπεραιώνω έγγραφα, μεταφέρω τα έγγραφα στα τμήματα πάνω – κάτω στα σκαλιά… Ε, όταν δεν έχει φόρτο εργασίας ο προϊστάμενος και έχει όρεξη να μας μάθει, κάνουμε και κάνα χάρτη στο φότοσοπ…».

 

Αντίστοιχα, η Αυγή, που σπουδάζει τεχνικός υπολογιστών κάνει πρακτική στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά «είμαι κάτι σαν γραμματέας, παιδί για όλες τις δουλειές: Βγάζω φωτοτυπίες, βάζω σφραγίδες, δίνω πρωτόκολλα… Είμαστε σα να κλείνουμε τρύπες του δημοσίου με λιγότερα χρήματα. Αντί να προσλάμβαναν ένα άλλο παιδί για να βγάζει φωτοτυπίες και να κάνει βοηθητικές δουλειές παίρνουν εμάς».

Η Αλεξάνδρα σπουδάζει ζαχαροπλαστική – αρτοποιία στην ΕΠΑΣ Γαλατσίου και αυτή τη στιγμή δεν κάνει πρακτική γιατί δε βρίσκει …εργοδότη. Δηλαδή, ενώ ο ΟΑΕΔ δηλώνει πως βρίσκει ο ίδιος την πρακτική στους μαθητές και ενώ η ολοκλήρωση της πρακτικής και η συμπλήρωση συγκεκριμένου αριθμού ενσήμων αποτελεί προϋπόθεση για την προαγωγή στην επόμενη τάξη, υπάρχουν παιδιά που δε βρίσκουν δουλειά. Οπως σημειώνει η Αλεξάνδρα «ένας λόγος που έφυγα από την προηγούμενη πρακτική ήταν επειδή δεν ήξερα τη δουλειά. Μου είπαν ότι είμαι πολύ αργή, δεν ξέρω το ένα, δεν ξέρω το άλλο», τη στιγμή που, υποτίθεται πως οι μαθητές κάνουν την πρακτική ακριβώς για να μάθουν τη δουλειά…

 

Εργάτες χωρίς δικαιώματα, έτοιμοι για εκμετάλλευση

 

Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που οι «ρόλοι» των μαθητών έρχονται σε σύγκρουση καθώς οι εργοδότες δεν τους αφήνουν να σχολάσουν στην ώρα τους ή γιατί σχολάνε στο «παραπέντε» και πηγαίνουν στο σχολείο εξαντλημένοι από τη δουλειά. Όπως τονίζει η Αυγή, «δουλεύουμε από τις 8 μέχρι τις 2 και ξεκινάμε μάθημα στις 4.15 μέχρι τις 8.30. Εγώ είμαι τυχερή, πάω μια ώρα στο σπίτι… Γενικά τα παιδιά μετά τη δουλειά είναι σε αποχαύνωση, δεν μπορούν να προσέξουν στο μάθημα γιατί είναι τόσες ώρες στη δουλειά»…

«Πολλοί μαθητές έχουν χάσει μαθήματα γιατί τους καθυστερούν από τις δουλειές τους – συμπληρώνει η Κωνσταντίνα – σε σημείο που να κινδυνεύουν να μείνουν κιόλας και οι καθηγητές να τους λένε, εμένα δε με νοιάζει, στο μάθημα δεν ήσουν. Δηλαδή, ενώ υποτίθεται ότι η σχολή πρέπει να έχει μια παρέμβαση στο χώρο δουλειάς, να πηγαίνει να τον επισκέπτεται, να παρακολουθεί, να βλέπει πού είναι ο κάθε μαθητής, αν κάνει όντως πρακτική ή αν τον έχουν «χαμάλη», κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Τόσον καιρό που δουλεύω δεν έχω δει κανέναν υπεύθυνο από τη σχολή μου να έρχεται να ελέγξει το χώρο δουλειάς μου. Το μόνο που σου λέει είναι ότι έτσι είναι ο εργοδότης, έτσι είναι η δουλειά έξω, και όταν θα τελειώσεις από εδώ πέρα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Πρέπει να το ανεχτείς».

Και βέβαια τα …ιλιγγιώδη ποσά των 280 και 480 ευρώ δε μπορούν σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν μισθός, δε φτάνουν «ούτε για ζήτω»! Όπως σημειώνει η Κωνστανίνα «μέχρι το Δεκέμβρη δούλευα και δεύτερη δουλειά. Ξύπναγα στις 5.30 για να πάω στις 7 στο τυπογραφείο, μετά πήγαινα στη σχολή και το βράδυ δούλευα σε καφετέρια… Έφευγα από το σπίτι μου στις 6 το πρωί και γύριζα στη 1 το βράδυ. Σαφώς και δεν είχα χρόνο να διαβάσω. Μέχρι το Δεκέμβρη το έκανα αυτό, δεν άντεξα άλλο. Δούλευα πέντε μέρες την εβδομάδα».

Αντίστοιχα, η Μαρία εξηγεί πως μια συμμαθήτριά της που είναι από την επαρχία «πηγαίνει μέχρι και Κυριακές – που υποτίθεται ότι απαγορεύεται – στο νοσοκομείο. Έχει τύχει σε παιδιά που κάνουν πρακτική να τα βάλουν να κάνουν βάρδια και βράδυ, που απαγορεύεται. Μια φίλη μου πηγαίνει και το απόγευμα της Παρασκευής, 3-9, απλά για να πάρει ένα ακόμα μεροκάματο. Εγώ θα προτιμούσα να πιάσω μια δεύτερη δουλειά…».

 

Μάθημα για εξειδικευμένες καταρτίσεις

 

ceb5cf80ceb1cf834Το μάθημα στις ΕΠΑΣ Μαθητείας δεν έχει καμία σχέση με το σχολείο, δεν παρέχονται μαθήματα γενικής μόρφωσης και ταυτόχρονα και μια επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά είναι καθαρή εκμάθηση δεξιοτήτων σε μια ειδικότητα. Όπως σημειώνει η Κωνσταντίνα, «τα μαθήματα είναι καθαρά τεχνικά, δεν έχει ούτε ένα θεωρητικό μάθημα, δηλαδή ένα παιδί που δεν έχει τελειώσει το Λύκειο δε μαθαίνει τίποτα, μαθαίνει αποκλειστικά εργαστήρια πάνω στην ειδικότητά του. Ενα εργοστάσιο παραγωγής εργατών, τίποτα άλλο».

Την ίδια στιγμή, μεγάλες είναι οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή: Όπως λένε οι μαθήτριες, γύρω από έναν υπολογιστή κάθονται τρία και τέσσερα παιδιά, ενώ οι νοσηλευτές κάνουν εργαστήρια με διαμελισμένη κούκλα… «Εγώ που είμαι τεχνικός, πέρα από τη θεωρία – που μαθαίνεται στο τέλος – πρέπει να ξέρω να ανοίγω τον υπολογιστή, να τον συναρμολογώ, να βρίσκω το πρόβλημα… Πώς να ξέρω τι πρόβλημα έχει αν δεν τον έχω ανοίξει ποτέ. Οι καθηγητές μας λένε ότι αυτά θα τα μάθουμε το δεύτερο χρόνο και στις δουλειές μας. Εγώ τουλάχιστον από τη δουλειά μου δεν το μαθαίνω και στην τάξη μου μόνο ένα παιδί κάνει πρακτική πάνω στην ειδικότητα», σημειώνει η Αυγή.

«Οι περισσότεροι καθηγητές είναι ωρομίσθιοι και κάποιοι μόνιμοι καθηγητές δεν έχουν καν πτυχία. Είναι επαγγελματίες στο χώρο που μπορεί να μην έχουν τελειώσει τίποτα», σημειώνει η Κωνσταντίνα και προσθέτει ότι τελικά «μαθαίνω να χειρίζομαι τα εργαλεία της δουλειάς μου. Αλλά αν δεν έχω και μια θεωρητική κατάρτιση πάνω στην ιστορία της τέχνης πως θα μπορέσω εγώ αύριο να βγω να δημιουργήσω και να λέγομαι γραφίστας; Αντίστοιχα, αν κάποιος δεν έχει μια βασική θεωρητική κατάρτιση πάνω στη ζαχαροπλαστική και στο πώς αλληλεπιδρούν τα υλικά μεταξύ τους, πώς θα βγει αύριο μεθαύριο να λέει είμαι ζαχαροπλάστης;».

About these ads
Published in: on 26/04/2009 at 14:17  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: http://gonewn.wordpress.com/2009/04/26/171/trackback/

Κανάλι RSS για τα σχόλια του άρθρου.

Χωρίς σχόλιαΣχολιάστε

  1. Δυστυχώς δεν έχουμε τρόπο να σας φέρουμε σε επαφή για να ανταλλάξετε απόψεις και πληροφορίες γιατί, όπως γράφουμε στο κείμενο, αυτά που είπαν τα παιδιά για τα σχολεία τους, δεν τα είπαν σε εμάς αλλά σε δημοσιογράφο του «Ρ». Θα θέλαμε πραγματικά να μπορούσαμε να σας φέρουμε σε επαφή και θα προσπαθήσουμε και από την πλευρά μας να μάθουμε πιθανούς τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά αυτά.

  2. Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ. ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΙΕΚ. ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΕ ΑΝΩΤΑΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΚΑΤΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
    ΣΙΓΟΥΡΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΩΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ

  3. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ

  4. Κυρία Σοφία Διγενή, χαρήκαμε που μετά από τόσο καιρό κάποιος γονιός έστειλε μήνυμα σε αυτό το κείμενο, πράγμα που δείχνει ότι κάποιοι ενδιαφέρονται (ακόμα) για το που ‘‘τα πάνε’’ τα παιδιά μας και στο θέμα της μόρφωσης.
    Ασφαλώς και δεν θεωρούμε ότι δεν πρέπει τα παιδιά να αποκτούν γνώσεις, αλλά δεν μπορούμε να μην επισημαίνουμε την προσπάθεια που κάνουν οι κυβερνήσεις, για την δημιουργία σύγχρονων ‘‘σκλάβων’’ που υποταγμένοι θα δουλεύουν χωρίς αντιστάσεις.
    Δεν είμαστε υπέρ της ρήσης «από το ολότελα …..», όπως επίσης και τη λύση των ιδιωτικών τεχνικών σχολών που αναγκάζουν τους γονείς αλλά και τα παιδιά, έχουν δεν έχουν, να δουλεύουν για να πληρώνουν κάτι που είναι υποχρέωση του κράτους να παρέχει δωρεάν.
    Μια ακόμα πλευρά αυτού του είδους ‘‘εκπαίδευσης’’ (σε τι εκπαιδεύεται στην πραγματικότητα το παιδιά μας είναι το θέμα) είναι και η στυγνή εκμετάλλευση όλων αυτών των παιδιών μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία που επιτρέπει στον εργοδότη να μην πληρώνει ‘‘κανονικά’’ (το βάζουμε σε εισαγωγικά γιατί το κανονικά έχει πολλές ερμηνείες), να μην ασφαλίζει τον εργαζόμενο ‘‘κανονικά’’ και όλα αυτά τα ‘‘κανονικά’’ που πρέπει να έχει κάθε εργαζόμενος ότι ηλικία κι αν έχει.
    Το σχολείο που διεκδικούμε εμείς, είναι το σχολείο που θα κάνει όλα μα όλα τα παιδιά ικανά, μορφωμένα και με παιδεία που δεν θα χρειάζεται τον εργοδότη να ‘‘πιστοποιεί’’ την ικανότητα και την αποδοτικότητα τους. Εμείς διεκδικούμε σχολείο για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, χωρίς διακρίσεις σε έξυπνα και ‘‘μη έξυπνα’’ παιδιά, γιατί πιστεύουμε ότι όλα τα παιδιά έχουν τις ίδιες ικανότητες αλλά όχι τις ίδιες ευκαιρίες, ότι ξεκινώντας από διαφορετικές συνθήκες, οικογενειακές και οικονομικές, διαμορφώνουν (από ανάγκη) διαφορετική οπτική για το μέλλον τους.
    Κάτι άλλο που λέει αυτό το άρθρο είναι και η προώθηση της παιδικής εργασίας, σε μια εποχή που ο παραγόμενος πλούτος στην χώρα μας και όχι μόνο, αυξάνεται με τέτοια ποσοστά που επιτρέπει σε όλους αυτούς που εκμεταλλεύονται την παραγωγή να πλουτίζουν δυσανάλογα σε σχέση με τους εργαζόμενους που φτωχαίνουν κάθε μέρα πιο πολύ.
    Με το σχόλιό σας μας γεννήθηκαν κάποια ερωτηματικά. Πιστεύεται ότι ‘‘μετράει’’ η γνώμη μας, στους υπουργούς και τους κάθε λογής εφαρμοστές των αποφάσεων της καπιταλιστικής ΕΕ; Πιστεύεται ότι μπορεί να υπάρξει καλύτερος καπιταλισμός; Πιστεύεται ότι είναι δυνατόν να υπάρξουν βελτιώσεις;
    Εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν τα πιστεύεται όλα αυτά, αν όμως περνάει έστω και σαν ιδέα από το μυαλό σας μάλλον θα πρέπει να το σκεφτείτε πάλι.

  5. ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ; ΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΕΙΘΟΥΝ ΟΤΙ ΒΟΗΘΑΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΛΛΕΣ ΜΕΡΕΣ; ΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΧΑΘΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ. ΠΩΣ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΗ ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΑΝ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΤΑΙΑ ΤΕΛΙΚΑ;

  6. Επειδή δεν μπορούμε να αντιληφτούμε το σκεπτικό του σχολίου που μας στείλατε, θέλουμε να μας στείλετε πιο αναλυτικά την σκέψη σας γιατί:
    1. Από πού προκύπτει ότι μπορούν να γίνουν βελτιώσεις στην παιδεία μέσα σε αυτό το πολιτικό σύστημα μετά και από τις τελευταίες εξαγγελίες της υπουργού.
    2. Από πού βγάλατε το συμπέρασμα ότι προτρέπουμε τους γονείς να μην αγωνίζονται για καλύτερο σχολείο.
    3. Πιθανά δεν έχετε διαβάσει το διεκδικητικό πλαίσιο της ‘‘Αγωνιστικής Συνεργασίας Γονέων’’ που μιλάει για 12χρονο δωρεάν σχολείο για όλους χωρίς περιορισμούς και αποκλεισμούς.
    Θέλουμε να σας πούμε ότι με αγωνιστικές κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις της ‘‘Αγωνιστικής Συνεργασίας’’ έχουμε καταφέρει να ‘‘αλλάξουμε’’ κάποια πράγματα, όμως κυρία Διγενή το ‘‘μακιγιάζ’’ ομορφαίνει το ‘‘πρόσωπο’’ η ‘‘ψυχή’’ μένει ΙΔΙΑ και εμείς θέλουμε να ξεριζώσουμε την ‘‘Ψυχή’’ του συστήματος και θα το καταφέρουμε, είμαστε σίγουροι.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: